25 Eylül 2010 Cumartesi

MANTI







en sevdigimiz yemeklerdendir manti ve en sevdigimiz olmanin verdigi sanssizlikla son pozunu veremeden mideye inen mantinin pismeden onceki goruntulerini sadece yayinlayabiliyorum .insallah bir daha ki sefere de pismis halini goruntulemeyi basaririm.



olculeri goz karari:



un ,ilik su 1 yumurta ve tuzla oldukca sert bir hamur yapilip en az 15-20 dakika dinlendirilir.gercekten rahat aciliyor o zaman.



ici icin



250 gr. kadar kiyma,2 bas sogan (ince dogranacak,rende sogani aci yapiyor.),bir avuc maydanoz,tuz,karabiber.



acilan hamurlar kare kesilip,icleri koyulur sekilleri verilir.bol tuzlu suda haslanip,kevgirle bir kaba alinip uzerine bol kizdirilmis tereyagi dokulur.off.

12 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Kizlarda bayiliyor ama ben her zaman basina gecemiyorum,ne kadar emek istiyor,ama bir okadarda lezzetli,yarina bir cikalim,börek mi mantimi belli olacak:)

Afiyetler olsun efendim,bizim icinde yiyin lütfen bir tabak! Sevgiler.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ben boş zamanlarımda çokca yapıp dondurucuya koyuyorum,ellerine sağlık.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sevilmez mi? hem de ev yapımı ve kıymalı:)
olsada yesem
afiyet şifa olsun

Emel Kurt dedi ki...

selam bizimde ailece cok sevdigimiz fakat sIk sIk yapmadigimiz bir lezzet. fotografliyamamani anliyorum bizdede sevilen bir yiyecek pisse kimse beni dinlemiyor. aninda bitiyor :))) ellerine saglik sevgiler

Unknown dedi ki...

Mmmm, ellerine saglik arkadasim, bir tabak dahi kalmadi mi bana kadar? Bayiliriz biz de ailece mantiya ama oklava isini pek sevmedigimden cok seyrek yapiyorum... Ama belki yarin azicik ta olsa denerim, bakalim, kismet... Sevgilerimle, güzel pazarlar..

filiz dedi ki...

eee nede olsa inaboluluyuz.Yöremizin meshur yemegi kim sevmezki..Uzun süredir bende yapmamisim en son Cagla burdayken yapmistim en kisa zamanda yaparim...Ellerine saglik Emel...

Adsız dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.MANTIYI ÇOK SEVERİMDE ÖYLE İNCECİK AÇAMAM.:(

BU ARADA KESMEK İÇİN İLGİNÇ BİR MERDANESİ VAR MERDANENİN AGZINDA ÇELİK BIÇAKLAR VAR BİR GEZDİRİYORSUN HEPSİNİ KESİYOR. BELKİ BİLİYORSUNUZDUR..:))

lezzet sarayı dedi ki...

mantıyı kim sevmez ki pişmiş resimlerini çekemeyişine hiç şaşırmadım sen bir dahaki sefere de çekebilirmisin şüpheliyim doğrusu ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Mantiyi yapmasi zaman alsada yerken iyiki yapmisim diyor insan,eline saglik afiyet olsun yiyenelere

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh afiyet bal seker olsun :-))bayilirim mantiya :-) bende yapmam lazim yine, buzlugumdakiler bitti :-( kocaman sevgilerimle..

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine emeğine sağlık.güzel bir hafta diliyorum.kucak dolusu sevgiler...

mandalincikmazi dedi ki...

Hım
mantıyı kim sevmezki :))
ellerine sağlık canım şekilleride pek muntazam olmuş ...
Canım bu arada vezir parmağındaki irmiği sormuşsun şöyle canım şekillendirdikten sonra irmik konulmuş bir tepsinin içinde pişmemiş hali ile şekillendirdiğin hamuru yuvarlayıp her tarafının irmiğe bulanmasını sağlıyorsun bu kadar canısı kolay gelsin ...
Sevgiler........

Related Posts with Thumbnails