8 Eylül 2010 Çarşamba

SIMIT(sonunda gercek sokak simiti tarifini buldum)




bu tarifi derya baykalin programindan aldim,hadi bir de bunu deneyeyim dedim,bugune kadar kac tane tarif denediysem ayni lezzeti yakalayamamistim, ama bu tarif tam ,turkiyede yasayanlar icin simite ulasmak kolay ama buralarda turk bakkallarindakiler guzel olmuyor.tarif soyle:


250 ml ilik su,15 gr yas maya,1 kasik seker,400 gr un,10gr tuz yogurulur 8 bezeye ayrilip uzeri kapatilip yarim saat bekletilir. daha sonra her beze yaklasik yarim metre uzatilir rulo seklinde .ikiye katlanir burgu sekliverilip,yuvarlak hale getirilir.


1 cay bardagi pekmez ve 1 cay bardagi su karistirilir simitler once bu suya sonra bol susama bulanip onceden isitilmis 200 derecelik firinda 15 dakika pisirilir.

10 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Emelciğim ellerne sağlık sağlıklı huzurlu mutlu bayramlar diliyorum

fuat gencal dedi ki...

İYİ BAYRAMLAR
Ramazan bayramınızı tüm kalbi duygularımla tebrik eder. Nice bayramlara ailenizle birlikte sağlık, huzur ve mutluluk içerisinde erişmenizi Mevlam'dan niyaz ederim.

Sevgi ve Saygılarımla.

Unknown dedi ki...

Canim hayirli güzel bayramlar .Ellerine de saglik nefis görünüyor öptüm.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Emel,
Evet biz Kastamonu'luyuz.
Köyümüz Çatalzeytin'e bağlı ama pek çok akrabamız Abana'da oturduğu için, deniz için sık sık Abana'ya gideriz.
Annemde 15 yıl önce Abana'dan ev aldı, yaz tatillerini orada geçiriyor.
İnebolu'nun tek kuru temizleme dükkanını eşimin abisi işletiyor,orada oturuyor.
Onları görmek içinde İnebolu'ya gidiyoruz.

Bu arada;
Simitler nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Ramzan Bayramını da kutlar, daha nice bayramlar dilerim.

filiz dedi ki...

emelcim bayramini kutlar nice saglikli bayramlar dilerim. sitendeki yemeklerrin harika gözüküyor ben daha yeniyim tam beceremiyorum .herhalde zamanla olur

mandalincikmazi dedi ki...

Emelcim
gerçekten çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun bunu mutlaka denemeliyim :))
Canım geçmiş bayramın kutlu olsun aayrıca güzel dileklerin için de çooook teşekkür ederim.
Sevgiler........

dokuzuncubulut dedi ki...

Tadını bilemem ama görüntüsü gerçek simit gibi olmuş. Süper görünüyor.
Ellerine sağlık, sevgiler...

www.sendepisir.com dedi ki...

Simite ne okul hayatımda ne de iş hayatım boyunca doyamadım. Her gün yesem bıkmam bu tarifi bulmam iyi oldu. Paylaşımınız için teşekkürler.
sendepişir/Nilgün

Adsız dedi ki...

Turkiyedekiler icin con basit bisey simit ama bizim gibi yurt disinda yasayanlar icin ozledigimiz lezzet uzun zamandir bende tarif arastiriyordm paylasim icin tsk.. en kisa zaman denicem

Adsız dedi ki...

Merhaba emel hanim.bu sabah kahvaltiya pisirdim,haarika,tipkisinin aynisi.tesekkurler.yalniz susami onceden kavurdum.

Related Posts with Thumbnails